<<<<نمونه برداری از گیاه>>>>

با توجه به اینکه در بسیاری از موارد نمونه برداری از خاک و تعیین میزان عناصر غذایی آن نمی­ تواند مقدار مواد غذایی جذب شده و قابل استفاده در گیاه را نشان دهد. بنابراین به ­منظور پی بردن به نتیجه حاصل خیزی خاک در رشد و نمو گیاهان بهتر و دقیق­تر آن است که قسمتی از اندام گیاهی بخصوص برگ آن مورد تجزیه قرار گیرد. تا روشن شود چه مقدار از مواد غذایی خاک توسط گیاه جذب شده است.
تجزیه برگ در تشخیص مواد معدنی و سمیت برخی از عناصر در درختان، نسبت به تجزیه خاک مفیدتر است. غلظت عناصر غذایی برگ با زمان (فصل رشد)، سن برگ،‏ موقعیت آن در پوشش گیاهی و وجود یا عدم وجود محصول تغییر می­ کند. محدودیت اصلی تجزیه برگ آن است که علت وقوع کمبود عناصر غذایی را برای ما روشن نمی سازد.
بنابراین برای حل این مشکل نتایج تجزیه خاک و برگ باید هم زمان مورد ارزیابی قرار گیرند.


انتخاب روش نمونه­ برداری نیز بسته به هدف مورد نظر تغییر می­ کند. اگر هدف، تشخیص مشکلات مربوط به یک درخت و یا ناحیه خاصی باشد، نمونه برداری از همان درخت مریض و یک درخت سالم کفایت می کند. ولی اگر منظور ما تعیین وضعیت تغذیه ه­ای یک باغ بزرگ است، به نمونه­ های بیشتری از درختان در قسمت­های مختلف باغ نیاز می­ باشد.

برای دریافت لیست آزمایشات گیاه اینجا کلیک کنید

فرداد کیان فرتاک

مجموعه تولیدی بازرگانی فرتاک از سال 1393 فعالیت های خود را در حوزه بازرگانی محصولات دانش بنیان، تولید و توزیع افزودنی های خوراک دام و طیور و ساخت و طراحی قفس های تمام اتوماتیک مرغان تخم گذار و پرورشی آغاز نمود. در ادامه با تاسیس آزمایشگاه خاکشناسی،میکروبی، آنالیز خوراک و فروشگاه عرضه سم، کود و بذر زنجیره فعالیت های خود را تکمیل نمود.

درخواست مشاوره خدمات آزمایشگاه

دسترسی سریع

حساب کاربری

مقالات

برند ها

لینک مفید

سوالت متداول

قوانین و مقررات

تماس با ما

درباره ما

راه های ارتباطی

۰۲۵-۳۷۷۷۸۵۱۸

info@efartakco.ir

قم، ۷۵ متری عمار یاسر،

خیابان قدوسی، پلاک۲۹